آموزش انیمه استودیو 12 - تایم لاین00 نظر

آموزش انیمه استودیو 12 - تایم لاین

خب بریم سر آموزش تایم لاین

anim01

نمای کلی بخش تایم لاین به شکل فوق هست

بخش سبز رنگ مشخص شده :فریم های کلیدی ، فریم های اصلی ما هستند که پایه حرکت مورد نظر را ایجاد می کنند (در بعضی موارد هم کل حرکت با کلیدها حاصل میشود) و برای نرمی و کامل شدن حرکت نیازمند فریم های میانی(between) هستیم که این نرم افزار خودکار این عمل را انجام میدهد به شرط اینکه کلیدهای مناسب و درستی تعریف کرده باشیم ، فریم های کلیدی در پنجره time line با دایره نمایش داده می شوند .

متد تغییرات :کانالهای انیمیشن در واقع بخشی هست که به شما نشان میدهد فریم های کلیدی در کدام کانال قرار گرفته مثلا در بخش translation یا جابجایی و یا در بخش scalee  یا تغییر ابعاد هست و یا ... .

زمان مد نظر در بازه کلی :شماره فریمی را که نوار لغزنده بر روی آن قرار دارد را به شما نشان میدهد .

خط زمان :نوار زمان بخشی است دامنه کاری شما را بر اساس فریم نمایش میدهد ، البته اگر توجه کرده باشید به طور پیش فرض به ازای هر 24 فریم ، یک ثانیه تعریف شده است .تنظیم این تعداد فریم دلخواه بوده و از طریق بخش project setting قابل تغییر است . اگر در این نوار بیشر دقت کنیم بخشی را میبینیم که با رنگ بنفش highlight شده است این بخش ، بخشی است که شما در خروجی این تعداد فریم را خواهید دید (از فریم 1 تا 30 ) و برای بیشتر یا کمتر نمودن این محدوده کافی است به سراغ  بخش project setting  برویم .

بریم سراغ بخش play

anime2

1 :بازگشت به فریم تغییرات قبلی

2: بازگشت به اولین فریم

3 : بازگشت به فریم قبلی

4 : اجرا و توقف انیمت

5 : به فریم بعدی میرود

6 : به آخرین فریم میرود

7 : رفتن به فریم تغییرات بعدی

 

نکته : با فشردن کلید space  از صفحه کلید نوار لغزنده به حرکت در میاید و play میشود .

نکته : برای تعییین دامنه فریم ها راه دیگری نیز وجود دارد ، کلید alt  را نگه داشته و همزمان( با انتخاب فریم مورد نظر) کلیک چپ شروع دامنه و کلیک راست پایان دامنه را مشخص کنید ، مثلا من می خواهم شروع دامنه فریم 20 بوده پس کلید alt را نگه میدارم و روی فریم 20 رفته و کلیک چپ می کنم و می خواهم پایان دامنه فریم 60 باشد پس کلید alt  را نگه داشته به فریم 60 رفته و کلیک راست میکنم همانطور که میبینید دامنه بنفش رنگ به دامنه دلخواه شما تبدیل شد .

 

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید .

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط

ورکشاپ خلق یک صحنه حجمی

ورکشاپ خلق یک صحنه حجمی00 نظر

مدلسازی همواره یکی از پرطرفدار ترین و همچنین کاربردی ترین بخش های گرافیک است .

در ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب