گیم کانسپت: پیدا کردن ایده بازی 100 نظر

گیم کانسپت: پیدا کردن ایده بازی 1

 

ساخت یک بازی ویدیویی با یک ایده شروع میشود . در سری مقالات گیم کانسپت درباره این که چگونه یک ایده را به یک گیم کانسپت تبدیل کنیم صحبت خواهیم کرد ، هدف نهایی شما از گیم کانسپت این است که یک کانسبت غنی از بازی تهیه کنید برای این کار نیاز نیست همه جزییات را در اختیار داشته باشید برای شروع باید بدانید بازیتان در مورد چه چیزی است همچنین باید توانایی جواب به سوالات ضروری درباره بازی را داشته باشید: نقش پلیر در بازی چیست؟ مخاطبان بازی چه کسانی هستند؟

پیدا کرده ایده:

شما تقریبا در هر جایی میتوانید ایده های بازی را پیدا کنید فقط باید دنبال ان ها بگردید ، خلاقیت یک فعالیت است نه یک چیز منفعلانه، به همه جا نگاه کنید بعضی از چیز های غیر منتظره میتوانند یک ایده بازی را در خود مخفی کرده باشند

یک ایده کافی نیست . این یک تصور رایج و غلط است که یک ایده بازی عالی شما را ثروت مند میکند ، در حقیقت خیلی به ندرت چنین اتفاقی می افتد . حتی اگر شما فکر کنید که بهترین ایده بازی قرن را در اختیار دارید باید همیشه به دنبال ایده های دیگر باشید ، هر ایده را یادداشت کنید و بروید دنبال بعدی ، اگر یکی از ایده ها به نظر امیدوار کننده امد شروع به توسعه دادن و تصحیح ان کنید اما اجازه ندهید که ان ایده شما را از گشتن به دنبال ایده های بیشتر بازدارد

رویا پردازی

تعداد زیادی از بازی های کامپیوتری سرگرمی های سبک هستند که طراحی شده اند تا بازیکن را با یک پازل یا یک چالش ساده درگیر کنند اما بازی های بزرگ تر با یک رویا اغاز شده اند.اگر شما تا به حال با خودتان فکر کرده اید "ای کاش میتوانستم..." یا " تصور کن چطور میشود اگر..." شما یکی از بزرگ ترین گام ها در مسیر ساخت بازی کامپیوتری را برداشته اید . کامپیوتر ها تقریبا میتوانند هر نوع تجربه بصری را که تصور کنید ایجاد کنند حتی ان تجربه های فیزیکی که در دنیای واقعی غیرممکن هستند

طراحی یک بازی کامپیوتری با این سوال اغاز می شود:"چه رویایی سعی در تحقق ان دارم؟"

شاید رویا درباره اکتشاف یک زندان الوده توسط هیولا ها است. شاید درباره مربیگری یک تیم فوتبال است یا شاید درباره یک طراح مد است؟

به خاطر داشته باشید قبل از این که هر کاری بکنید باید بتوانید خود رویا را تصور کنید. ان را درک کنید. احساسش کنید ، بدانید چه کسان دیگری ان رویا را دارند و چرا؟

 

این مقاله را با تگ gcidea دنبال کنید .

 

[email protected]



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط

دیزاین عادلانه

دیزاین عادلانه00 نظر

در اواخر دهه ی ۴۰ میلادی، یک روانشناس آمریکایی به نام فردریک اسکینر آزمایشاتی را ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب

به بازی های ایرانی پول ندهید؟

به بازی های ایرانی پول ندهید؟00 نظر

مطلب این هفته مان ممکن است کمی آزار دهنده باشد، اما وقت آن رسیده است ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب