نوشتن مستندات دیزان بازی : قسمت دوم00 نظر

15 اردیبهشت 1396

بازی سازی

نوشتن مستندات دیزان بازی : قسمت دوم

بسیار خوب شما تا اینجا کلیات بازی را کامل کردید زمان ان رسیده که هسته بازی را با جزییات ان بنویسیم برای این کار از سندی به نام ده پیجر(ten pager) استفاده میکنیم

 

ده پیجر یک نوع سند طراحی است که در ان استخوان بندی بازی شما را تشکیل می دهد هدف ده پیجر این است خوانندگان بتوانند با سرعت پایه های محصول نهایی را بدون جزییات اضافه توضیح دهد, جالب نگه داشتن این سند مهم ترین قسمت ان است به خاطر داشته باشید کسانی که قرار است بودجه پروژه شما را تامین کنند قرار است این را بخوانند . مطمئن شوید که به اندازه کافی از تصاویر برای رساندن منظور خود استفاده کرده اید البته مراقب باشید از تصاویر نامرتبط با موضوع استفاده نکنید. در نوشتن این سند در استفاده از فونت های تفننی (فونت های ناخوانا ، جلف و یا غیر رسمی) و طرح بندی های پر اب و تاب افراط نکنید . خوانایی بسیار مهم است ، ایجاد ده پیجر در پاور پوینت یا نرم افزار های مشابه به شما کمک میکند تا طرح های مناسبی روی ان پیاده کنید همچنین به شما اجازه می دهد در یک جلسه ان را  به صورت الکترونیکی و یا به صورت جزوه چاپ شده ارائه دهید

اهمیتی ندارد چه سندی ایجاد می کنید هدف این است که برای خواننده جالب و جذاب باشد تا به خواندن ان ادامه دهد

از خودتان بپرسید مخاطب من کیست؟ برای نوشتن این سند یک تفاوت بزرگ بین کسانی که در تیم شما وجود دارند و کسانی که قصد مارکتینگ بازیتان را دارند وجود دارد ، در اینجا به شرح چند مثال برای پی بردن به تفاوت این دو گروه می کنیم

تیم تولید:

  • دایاگرام های واضح از گیم پلی ارائه شده است
  • از عبارات کوتاه و پانچ شده استفاده شده است
  • از واژگان خاصی برای رساندن منظور به صورت واضح استفاده شده است
  • گیم پلی بازی با بازی های مشابه مقایسه شده است حتی عنوان انها

تیم بازاریابی و مدیران:

  • نشان دادن تصاویر هیجان انگیز و مفهومی
  • نوشته شدن متن ها درقالب بالت پوینت ها
  • استفاده از مثال های زنده و توصیفی
  • استفاده از بازی های موفق مدرن به عنوان عناوین رقابتی

در حالی که دو مقایسه بالا دو گروه متفاوت از مخاطبان را نشان می دهد به این معنی نیست که شما باید دو سند جداگانه برای هر گروه بنویسید فقط به خاطر داشته باشید که هر دو گروه سندتان را میخوانند

به یاد داشته باشید ده صفحه ابتدایی از سند شما چیزی بیش از ان است که ممکن است ان را دستورالعمل (یا گاید لاین) بنامید به هر حال شما در بالا یا پایین بردن تعداد صفحات از 10 ازاد هستید اما تا زمانی که بتوانید به طور خلاصه  اصول اولیه گیم دیزان را به مخاطب برسانید

در مطالب بعدی نمونه ای از این سند را برایتان اماده خواهیم کرد

 

ooxooir@



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط

گیم کانسپت : پیدا کردن ایده بازی 2

گیم کانسپت : پیدا کردن ایده بازی 200 نظر

ایده بازی از سایر رسانه ها :

کتاب ها ، فیلم ها ، تلویزیون و سایر ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب

مستندات دیزاین بازی : ESRB  و USPs

مستندات دیزاین بازی : ESRB و USPs00 نظر

رده بندی ESRB

ESRB یک سازمان نظارتی امریکایی است که در زمینه رده بندی سنی بازی ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب