اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 10 00 نظر

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 10

بسیار خوب ما اینجا هستیم ، موضع گرفته ایم و با اسنایپر بر روی شقیقه دشمن نشانه رفته ایم نفستان را حبس میکنید و شلیک میکنید گلوله باید به هدف بخورد اما نمیخورد چرا؟چه اتفاقی افتاده است؟

همان طور که در معماری کلاینت و سرور قبلا توضیح داده ایم شما در واقع در حال نشانه گیری و شلیک بر روی سر دشمنی هستید که 100 میلی ثانیه قبل در انجا بوده است نه وقتی که شما شلیک میکنید در انجا باشد

در این مورد شما در جهانی بازی میکنید که سرعت نور بسیار بسیار کند است و شما در حال نشانه گیری بر روی موقعیت قدیمی دشمن هستید و زمانی که ماشه را فشار می دهید مدت زیادی از زمانی که دشمن در هدف شما بوده است گذشته است

خوشبختانه ، برای حل این مشکل یک راه ساده وجود دارد که برای اکثر پلیر ها و اکثر زمان ها مناسب است (به غیر از یک استثنا که در مورد ان صحبت میکنیم )

در اینجا روند ان توضیح داده شده است:

وقتی شما شلیک می کنید کلاینت این اتفاق را با اطلاعات کامل مربوط به ان به سرور ارسال میکند( برحسب زمان دقیق شلیک شما و نقطه دقیق نشانه اسلحه)

و اما قدم حیاتی ان . از انجایی که سرور همه ورودی های کلاینت را بر حسب نقطه زمانی ان پکت دریافت می کند بنابراین میتواند به صورت کاملا معتبر هر مقطع زمانی از گذشته بازی را در خود شبیه سازی کند، به طور دقیق سرور میتواند محیط بازی را همان طور که پلیر در ان نقطه زمانی ان را مشاهده کرده است شبیه سازی کند

به این معنی که سرور میداند دقیقا اسلحه شما چه بوده به کجا نشانه رفته و کدام نقطه شلیک کرده است بنابراین اگر نقطه شلیک شده موقعیت زمان گذشته از سر دشمن شما بوده است سرور میداند که ان در زمان حال شما بوده بنابراین سرور ان را در نقطه زمانی شلیک گلوله حساب میکند و بنگ (دشمن هدشات شد)

و پس از ان همه خوشحال و شاد هستند (:D)

سرور خوشحال است زیرا سرور همیشه خوشحال است

شما خوشحالید چون شما بر روی سر دشمن نشانه رفتید و به ان شلیک کردید و پاداش هدشات را گرفتید

تنها کسی که ممکن است خوشحال نباشد دشمن است اگر او ایستاده بود و شما او را هدشات کردید تقصیر خودش است مگر نه؟ اگر هم در حال حرکت بود و شما او را هدشات کردید باید بگیم واو شما واقعا تک تیر انداز خوبی هستید

حالا در نظر بگیرید اگر او یک فضای باز بود و سریع در پشت یک دیوار مخفی شد اما در کسری از ثانیه بعد از ان تیر به او اصابت کرد دقیقا همان زمانی که او فکر میکرد در امان است؟

این اتفاق میتواند بیفتد در واقع این مصالحه ای است که شما انجام می دهید به خاطر این که شما در گذشته به اون شلیک کردید دشمن ممکن است هنوز برای چند میلی ثانیه در فضای باز باشد

این مسئله تا حدی بی انصافی است اما این روش برای حل مشکل هدشات قابل قبول است به عبارتی بهتر از ان است که یک شلیک موفق به یک شلیک از دست رفته تبدیل شود

به پایان مجموعه اموزش های بازی سازی مولتی پلیر رسیدیم بعضی از مطالب گفته شده ممکن است انجام ان مشکل باشد اما به وسیله درک مفهوم چیزی که در ان اتفاق می افتد می توان به ان رسید

 

ooxooir@



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید .

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط