اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 9 00 نظر

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 9

در محیط کلاینت – سرور توسط یک سرور ایمن و معتبر، با وجود اپدیت های به ندرت و فاصله دار و تاخیر در شبکه شما باید همچنان تصور یک بازی با حرکات نرم و پیوستگی را در ان به بازیکن القا کنید ، در سری مقاله های قبلی در مورد نحوه کنترل حرکات پلیر در بازی ریل تایم با استفاده از روش پیش بینی سمت کلاینت و اصلاح ان توسط سرور استفاده کردیم که در ان تاثیر فوری ورودی کاربر بر روی بازی همان کلاینت را تضمین کردیم و تاخیر در رندر بازی که باعث غیر قابل بازی کردن بازی می شد را حذف کردیم

سایر اجزای بازی هنوز یک مشکل هستند به هر حال در یکی دو مقاله گذشته در مورد ان صحبت کردیم که به صورت خلاصه انها را دوباره شرح میدهیم

روش اول  ناوبری کور، در بعضی از شبیه ساز هایی که در ان موقعیت میتواند از مقادیر قبلی داده ها به صورت قابل قبولی تخمین زده شود مانند مختصات،سرعت و شتاب ، در این روش اگر شرایط با هم همخوانی نداشته باشند قابل اجرا نیست

روش دوم الحاق نهاد ، به طور کلی وضعیت اینده را پیش بینی نمی کند و فقط از داده های معتبری که از سمت سرور دریافت شده است استفاده میکند به علاوه نشان میدهد سایر اجزای بازی کمی تاخیر دارند .

همه ی راه ها برای این است که در ان به موثر ترین کیفیت اجرا و خالص ترین موقعیت دست یافت که در نتیجه ان پلیر ها در زمان حال دیده می شوند و سایر اجزا در زمان گذشته چنین بازی یک تجربه بی نظیر و بدون درز به جای میگذارد

با این حال با انجام همه این روش ها در بعضی شرایط تصور پلیر باید از بین برود به عبارت دیگر در بعضی شرایط پلیر نیاز به دقت زمانی زیادی دارد مانند شلیک کرد در یک هدف متحرک که در ان موقعیت کلاینت 2 رندر شده توسط کلاینت 1 با سرور همخوانی ندارد یا بلعکس ، بنابراین در چنین موقعیت عملا هدشات غیر ممکن است! از انجایی که هیچ بازی بدون هدشات کامل نیست بنابراین ما در مقاله بعد درباره این مسئله صحبت خواهیم کرد

 

ooxooir@



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 7

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 700 نظر

ناوبری کور

تصور کنید در حال ساخت یک بازی ریسینگ با خودرو هستید . یک خودرو ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب

چگونه از بازی های html5 کسب درامد کنیم

چگونه از بازی های html5 کسب درامد کنیم00 نظر

همان طور که میدانید بازی های html5 رقیب جدی بازی های فلش هستند با این ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب