اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 300 نظر

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 3

 

در قسمت های قبل در مورد یک مدل کلاینت سرور امن صحبت کردیم که در ان کلاینت فقط ورودی ها را به ارسال میکند و سرور پس از پردازش اطلاعات وضعیت بازی را اپدیت میکند

در ساده ترین حالت پیاده سازی ارتباط بین کلاینت و سرور همیشه بین فرمان هایی که کاربر وارد میکند و تغییراتی که در بر روی صفحه نمایش داده می شود یک تاخیر وجود دارد به عنوان مثال پلیر بر روی کلید راست کلیک میکند و کاراکتر نیم ثانیه طول میکشد تا حرکت کند این تاخیر به این دلیل است که ورودی کلاینت ابتدا باید به سرور انتقال یابد سپس سرور ورودی را پردازش و سپس نتیجه را به بازی ارسال کند تا وضعیت بازی به روز شود

در یک  شبکه مانند اینترنت همیشه تاخیر در انتقال داده ها وجود دارد که گاهی ممکن است تاثیرات بدی بر بازی بگذارد یا حتی بازی را غیر قابل اجرا کند در ادامه درباره چگونگی حل این مشکل صحبت خواهیم کرد

همان طور که در مثال قبل توضیح دادیم اگر پلیر در موقعیت 10,10 قرار دارد وقتی کلید راست را فشار میدهد سرور پس از بررسی موقعیت جدید یعنی 11,10 را به پلیر بر میگرداند در نظر بگیریم که ما 100 ms تاخیر در انتقال داده داریم و برای انیمیشن حرکت پلیر از یک خانه به خانه دیگر نیز 100 ms وقت نیاز است که در مجموع پس از فشردن دکمه راست 200 ms طول میکشد تا کاراکتر از یک خانه به خانه دیگر حرکت کند

 

fpm2-02

 

در حالت دیگر به جای اینکه منتظر وضعیت جدید از سرور بمانیم میتوانیم پس از ارسال ورودی به سرور نتیجه را در داخل کلاینت محاسبه و نمایش دهیم

 

fpm2-03

 

حالا دیگر هیچ تاخیری بین کار هایی که پلیر انجام می دهد و نتایج ان وجود ندارد در حالی که همچنان سرور ما امن است و از ان برای گرفتن نتایج درست استفاده می شود به این معنی که اگر کلاینت هک شده یک ورودی نا امن به سرور ارسال کند چیزی که در صفحه نمایش داده می شود دقیقا مطابق میل هکر خواهد بود اما در حقیقت هیچ تغییری در سرور ایجاد نشده و سایر پلیر ها همان تغییرات اصلی را میبینند که از سمت سرور به ان ها ارسال شده است

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 7

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 700 نظر

ناوبری کور

تصور کنید در حال ساخت یک بازی ریسینگ با خودرو هستید . یک خودرو ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب

گیم دیزاینر کیست؟

گیم دیزاینر کیست؟00 نظر

گیم دیزاینر کیست؟

کارگردان، برنامه ریز ، تهیه کننده  ، سرپرست دیزاینر هیچ اهمیتی ندارد عنوان ....


(لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)
ادامه مطلب