اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت200 نظر

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت2

برای یک طرح ساده در ارتباط بین کلاینت و سرور کلاینت به خوبی بازی های turn base و یا بازی های استراتژیک(بعضی از سبک ها) یا کارتی را جواب گو است حتی این طرح به خوبی در یک شبکه lan عمل میکند زیرا عملکرد ان بسیار سریع است اما این طرح هنگامی کارایی خود را از دست می دهد که در حال ساخت یک بازی ریل تایم با اینترنت باشیم

ابتدا بیایید در مورد فیزیک صحبت کنیم در نظر بگیرید که شما در سانفرانسیسکو و به یک سرور در نیویورک متصل هستید فاصله این دو شهر 4000 کیلومتر است به طور کلی هیچ چیزی سریع تر از نور  حرکت نمی کند حتی بایت های اینترنت (در سطوح پایین از پالس های نور یا الکترون های داخل کابل برای انتقال داده استفاده می شود) سرعت نور تقریبا  سیصد هزار کیلومتر بر ثانیه است که برای طی فاصله بین نیویورک تا سانفرانسیسکو 13 میلی ثانیه طول می کشد تا داده ها منتقل شوند

این سرعت به نظر خیلی سریع است اما فرض بر این است اگر داده ها از طریق نور منتقل شوند و مسیر ان مستقیم باشد این اتفاق می افتد که اغلب حالت ها این طور نیست در دنیای واقعی داده ها به صورت یک سری از جهش ها از یک روتر به روتر دیگر میروند که اغلب انها سرعت نور نیست ، روتر ها به خودی خود باعث ایجاد کمی تاخیر می شوند زیرا پکت های داده باید کپی،بررسی و جایگزین شوند

با احتساب پارامتر های بالا انتقال داده تقریبا 50 میلی ثانیه طول می کشد(با بهترین حالت ممکن) تا از کلاینت به سرور منتقل شود حالا چه اتفاقی می افتد اگر شما در نیویورک به یک سرور در توکیو متصل شوید چه اتفاقی می افتد ؟ اگر در شبکه ازدحام وجود  سرعت انتقال داده چگونه است؟ در این موارد تاخیر انتقال داده از 100 و 200 تا 500 میلی ثانیه می رسد که البته بی سابقه نیست

به مثالمان برگردیم (مثال قسمت قبل) کلاینت ما یک ورودی مانند "دکمه چپ را زدم" به سرور ارسال میکند سرور دیتا را 50ms بعد میگیرد سرور ان را پردازش میکند و به سرعت وضعیت را به کلاینت بر میگرداند کلاینت ما وضعیت با این مضمون "شما الان در 1,0 هستید" را 50ms بعد دریافت می کند

از دید یک گیمر چیزی که اتفاق می افتد این است که دکمه حرکت به سمت چپ را فشار می دهد اما برای یک دهم ثانیه هیچ اتفاقی نمی افتد سپس کاراکتر یک خانه به سمت چپ حرکت می کند درک این lag بین ورودی و جواب ان شاید زیاد نباشد اما قابل توجه است و البته یک lag نیم ثانیه ای نه تنها قابل توجه است بلکه بازی را غیر قابل بازی کردن می کند



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط