اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 111 نظر

اموزش بازی سازی مولتی پلیر گام به گام: قسمت 1

مقدمه

این مقاله اولین مقاله در زمینه ساخت بازی مولتی پلیر به صورت گام به گام سریع است که در ان تکنیک ها و الگوریتم های ان توضیح داده می شود

ساخت یک بازی خود به تنهایی یک چالش است که وقتی مبحث بازی های مولتی پلیر به ان اضافه می شود مشکلات و چالش های جدیدی را به ان اضافه می کند که مهم ترین انها طبیعت انسان و فیزیک است

شما باید حتما اطلاعات در مورد  شبکه های کامپیوتری داشته باشید

 

مشکل هک بازی های مولتی پلیر

به عنوان یک بازی ساز معمولا نگرانی در مورد بازی های تک پلیره موجود ندارد چون تقلب انها اثری در بازی دیگران ندارد. یک بازیکن متقلب ممکن است هیچ تجربه ای در بازی شما نداشته باشد و طبق روندی که برای بازی برنامه ریزی کرده اید پیش نرود بنابراین انها حق دارند بازی شما را از هر راهی بازی کنند

در مورد بازی های مولتی پلیر قضیه کاملا متفاوت است  در بازی های مسابقه ای یک بازیکن متقلب نه فقط یک تجربه بهتر برای خود ایجاد میکند بلکه تجربه سایر بازیکنان از ان بازی را بین می برد به عنوان یک توسعه دهنده ممکن است بخواهید جلوی ان را بگیرید چون بازیکنان را از بازیتان دور می کنند

راه هایی وجود دارد که مانع تقلب بازیکنان می شود اما مهم ترین چیزی که باید همیشه در نظر داشته باشید این است به پلیر اعتماد نکنید و همیشه بدترین شرایط را در گیم پلی در نظر بگیرید یعنی دقیقا زمانی که پلیر سعی میکند تقلب کند!

 

سرور های امن و بازیکنان بی عقل !

به نظر مسئله ساده ای است شما هر چیزی که در بازی قرار است اتفاق بیفتد را در سرور مرکزی کنترل می کنید و به بازیکنان اجازه می دهید که تماشاگران خاص باشند به عبارت دیگر کلاینت های شما (بازیکنان) فقط فرمان های ورودی را به سرور ارسال میکنند (مانند فشردن دکمه یا فرمان ها) سرور فرمان را پردازش میکند و نتیجه را به پلیر بر میگرداند که به این حالت سرور امن یا authoritative server گفته می شود چون تنها کسی که به هر چیزی نظارت دارد سرور است

البته سرور شما ممکن است به خاطر اسیب پذیری ان مورد سوء استفاده قرار گیرد اما در حال حاضر خارج از مبحث این پست است استفاده از روش سرور امن مانع حجم وسیعی از هک ها می شود به عنوان مثال شما به پلیر اعتماد ندارید ممکن است در بازی میزان سلامتی خود را تغییر دهد و ان را از 100 درصد به 1000 درصد برساند اما سرور میداند که ان 100 درصد است بنابراین وقتی پلیر مورد حمله قرار میگیرد از 100 درصد کم می شود

همچنین ممکن است شما در بازی به موقعیت پلیر در محیطی که در ان است اعتماد نداشته باشید یک بازیکن متقلب به سرور بگوید که در موقعیت 10 در 10 قرار دارد و چند لحظه بعد بگوید در 20در20 قرار دارد که در این حالت ممکن است پلیر از دیوار رد شده باشد یا سرعت حرکت ان نسبت به سایر بازیکنان بیشتر شده باشد حالا میتوان حالت دیگری برای سرور متصور شد سرور میداند که پلیر در موقعیت 10 در 10 است پلیر حرکت میکند و به سرور میگوید یک خانه به سمت چپ حرکت کرده است سرور وضعیت داخلی خود را به 11 در 10 تغییر میدهد و ان را به پلیر ارسال میکند که موقعیت فعلی شما باید 11 در 10 باشد

بنابراین به طور خلاصه : سرور وضعیت بازی را به تنهایی مدیریت می کند و کلاینت ها فعالیت های خود را به سرور ارسال میکنند و سرور در فواصل معینی وضعیت بازی را به روز میکند و وضعیت جدید را به کلاینت ارسال میکند و کلاینت فقط ان را نمایش میدهد

 

[email protected]

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظرات

  • برای پاسخگویی باید در سایت عضو شوید

    پاسخ شما

نظر شما

مطالب مرتبط