دانلود و معرفی یونیتی Unity3D – نسخه ۵٫۳٫۴f1 Final

یونیتی 3 بعدی
626
0

نرم افزار Unity یا  Unity3D   یک مجموعه ی کامل از ابزار مورد نیاز برا ساخت بازیه   که میتونه برا اکثر پلتفرم ها از جمله ویندوز ، اندروید ، ویندوز فون ، ios  خروجی بده  به علاوه ای

ویرایشگر قدرتمند و انعطاف پذیری که از درگ و دراپ نمودن GameObject در محیط بازی پشتیبانی کرده و طراحی آسان تری را برای شما ایجاده کرده است به علاوه پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مانند C#، برخی از ویژگی های مفید این نرم افزار است .

 

موتور بازی سازی یونیتی  جزو  ۴ موتور بازی سازی برتره دنیا قراره داره  که البته تو ایران  جزو  دو تای برتر هسته  و روز به روز این انجین بازی سازی در جال پیشرفته

ساخت بازی با این موتور بسیار آسونه   چون اکثر کار ها در  محیط ویژوال انجام میشه  و به گفته ی سازنده  ۸۰ درصد  کار بدون کد نویسی انجام میشود و تنها  ۲۰ درصد  نیاز به کد نویسی داره که اون ۸۰ درصد هم میشه  چیدن مراحل  مختلف بازی

 

محیط کد نویسی  : 

monodevelop

نرم افزار یونیتی برای ویرایش و اسکریپت نویسی از ویرایشگر  mono استفاده میکنه که یه نرم افزار متن باز قدرتمند  برای برنامه نویسیه که  یونیتی یک نسخه  بهینه و مخصوص  خودش رو از روی سورس این نرم افزار باز نویسی کرده تا کاملا  با نرم افزار یونیتی هماهنگ بشه

 

از جمله امکانات این ویرایشگر :

 

  • پیشنهاد دهنده خودکار کلمات
  • سیستم دیباگینگ پیشرفته
  • پشتیبانی کامل از زبان سی شارپ

انجین بازی سازی یونیتی از زبان های برنامه نویسی  سی شارپ (C#.net) ، جاوااسکریپت (javascript) و زبان برنامه نویسی بو(BOO) که یک زبان از خانواده زبان برنامه نویسی پایتون(Python) می باشد استفاده میکنه  البته در نسخه ۵ به بعد یونیتی  امکان استفاده از بوو دیگه وجود نداره

 

آبجکت ها و مدل هایونیتی قابلیت پشتیبانی از بسیاری از فایل های سه بعدی را دارد که از جمله آنها می توان به نرم افزار ها زیر و فایل های خروجی آنها اشاره کرد:

Blender-.blend
Maya-.mb.ma
Cheetah3d-.jas
۳dsMax-.3ds.max
اما فایل های FBX فایل های اصلی مورد استفاده یونیتی است که برای مدل های متحرک استفاده می شود، این فایل توسط بسیاری از نرم افزار های سه بعدی مانند ۳dsmax و maya تولید می شود.

همچنین یونیتی قابلیت استفاده از بافت ها(texture) با پسوند jpg،png،dd ، psd و… نیز   دارد.

 

یونیتی در داخل خود به صورت پیش فرض ۴۰ شیدر که در بازی سازی از همه بیشتر استفاده میشود رو داره که میتونه تا ۹۰ درصد  نیاز شما از شیدر رو رفع کنه

برخی از شیدر های یونیتی :

Depht of field,Soft Particle,Glow,Specular,Bump Mapping,Paralax Mapping,Glass Shader .

اگر این شیدرها برای شما کافی نبود، شما می توانید به راحتی شیدر خود را بنویسید، این کار در یونیتی به وسیله Shaderlab که زبان CGو GLSL را پشتیبانی می کند انجام می شود.

 

همچنین یونیتی یه سیستم ساخت زمین داره که شما میتونید به راحتی در داخل نرم افزار زمین خودتون رو به همراه پستی ها و بلندی و کوه ها طراحی کنید  همچنین میتونید به راحتی  به زمین چمن بدید یا یه زمین صحرایی بسازید و درخت و گل اضافه کنید

 

یونیتی برا فیزیک از موتور فیزیکی PhysX محصول شرکت NVIDIA استفاده می کند. البته موتور های دیگه نیز به تازگی اضافه شدن تا بهترین نتیجه رو بگیرید

فیزیک در بازی وظیفه شبیه سازی جرم، اصطکاک، مقاومت هوا و سرعت را به عهده دارد، در یونیتی علاوه بر اینها فیزیک وظیفه شبیه سازی، لباس(پارچه)، اجسام نرم،اجسام سخت، اتصالات وشبیه ساز اتومبیل را بر عهده دارد.

یونیتی از اجسام سخت(Rigidbodies) نیز پشتیبانی میکنه زمانیکه از این قابلیت برای آبجکت ها در بازی استفاده می کنیم، می توانیم به راحتی به جسم نیرو وارد کنیم یا آن را به چرخش در آوریم که این عملیات به وسیله اسکریپت نویسی قابل کنترل هستند.

همچنین با استفاده از شبیه ساز اتومبیلیونیتی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بسیار ساده و سریع فیزیک مورد نیاز برای شبیه سازی حرکت اتومبیل را ایجاد کنند.

نور پردازی و سایهنور و سایه در یونیتی کاملا پویا است، قابلیت های استفاده شده در یونیتی باعث شده است تا بدون نگرانی از افت میزان فرم، از بهترین حالت نور و سایه استفاده کرد. به وسیله میان افزار Beast می توان پس از ایجاد محیط بازی و نورپردازی ها در بازی یک lightmap کلی از محیط ایجاد کرد که این کار باعث بالا رفتن کیفیت سایه در بازی می شود، این میان افزار باعث می شود تا سایه ها و نور ها تنها در فضای نمایش داده شده توسط دوربین ایجاد شود و بقیه محیط که در دید دوربین نیست مورد پردازش قرار نگیرد، این امکان در بسیاری از موتورهای گران قیمت بازی ساز نیز موجود است.

 

رندرینگ و افکت های تصویریونیتی از میان افزار Umbra برای رند کردن تصاویر استفاده می کند، Umbra یک میان افزار برای کنترل رندر است که برای بهبود عملیات رندر از تکنولوژی Occlusion Culling استفاده می کند و با این کار بازدهی بی نظیری در رندر ایجاد می کند، این میان افزار هم اکنون با پلتفرم های Xbox360،PS3 و PCسازگاری دارد. Occlusion Culling یکی از بهترین و معروفترین تکنولوژی های برای بالابردن فریم ریت بازی هاست، در صورتی که بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن Occlusion Culling را تعریف کنیم باید بگوییم هر چیزی که در دید دوربین است رندر میشود و تمام اجسامی که در خارج از دید آن هستند مورد پردازش قرار نمیگیرند، همین تعریف ساده نشان میدهد که این تکولوژی باعث بازدهی بسیار بالایی خواهد شد. همچنین یونیتی به طور پیش فرض بسیاری از افکت های مورد نیاز دوربین در بازی را به همراه دارد که استفاده از این افکت ها باعث بالا رفتن کیفیت تصویر در بازی می شود، دوتا از مهمترین آنها عبارتند از:

Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) image effect : این اسکریپت زمانی که بر روی دوربین استفاده شود باعث ایجاد سایه ناشی از نزدیکی دو جسم به یکدیگر به صورت realtime می شود که در زیبا تر جلوه دادن بازی بسیار مؤثر است.

Depth of Field Image Effect : ای اسکریپت باعث شبیه سازی لنز دوربین می شود به طوری که منطقه ای از دید دوربین واضح و بقیه مات می باشد، این افکت باعث طبیعی تر شدن دید دوربین می شود.

 

صدا در یونیتییکی از بخش های بسیار مهم در ساخت بازی صدا گذاری می باشد، شرکت های بزگ بازی سازی مبالغ زیادی را صرف ساخت موسیقی بازی می کنند، پس این بخش را باید در بازی ها بسیار جدی گرفت. موتور بازی ساز یونیتی از فرمت های ogg, wav, aif, mp3 پشتیبانی می کند اما برای اینکه صدای بازی بر روی تمامی پلتفرم ها اجرا شود بهتر است از فایل های mp3 در صدا گذاری بازی استفاده شود. Audioclip بخش اصلی صدا گذاری در یونیتی است که از audiosource ها استفاده می کند، یه این نحو که ابتدا یک audiosource برای یک شی در بازی ایجاد می کنیم و بعد با استفاده از audioclip آن را کنترل می کنیم.

 

 

 

 

لینک دانلود :

مطالب وب سایت Dev-Iran :

کپی و رایت مطلب به تیم Dev-Iran.ir باز میگردد که در حال حاضر صاحب امتیاز این وب سایت گروه اوکسو می باشد.

کپی و رایت مطالب اوکسو :

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق (Creative Commons) می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

تالار گفتمان اوکسوف

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

اینستاگرام

تلگرام
آپارات

 

ارسال یک نظر .