
سلام
چند وقت پیش متوجه شدم برای گوشی هیچ library در گیم میکر وجود نداره برای همون خودم دست به کار شدم و اولین لیب برای گوشی های همراه رو ساختم
این لیب نیاز شما به کد نویسی های موبایل رو به حداقل میرسونه و همچنین قابلیت هایی رو اضافه میکنه که به طور پیش فرض در گیم میکر وجود ندارند یکی از بهترین قابلیت های این لیب مولتی تاچ است
همینطور که میدونید در گیم میکر قابلیت مولتی تاچ وجود نداره و فقط یک انگشت روی صفحه تشخیص میده
یعنی نمیشه هم حرکت کرد و هم شلیک کرد چون برای این کار به شناخت دو انگشت نیاز داریم اما با استفاده از لیب Device library می توانید قابلیت مولتی تاچ به بازی خود اضافه کنید
راهنمای اکشن ها
create button : حتما باید در اونت draw قرار بگیرد و بهتر است در draw gui قرار بگیرد
کاری که میکنه اینه که که چک میکنه اگه اسپرایت لمس شد user event مثلا ۰ اجرا بشه ( تو سورس کنار لیب روش استفاده یاد داده شده)
این اکشن جوری طراحی شده که در گوشی هایی با صفحه نمایش مختلف مشکل ایجاد نشه
create hidden button : مثل بالایی اما دکمه ای که میسازه مخفیه و اسپرایتی نمیگیره
Swipe : چک میکنه مثلا اگه انگشت از یه نطقه ای به سمت راست کشیده شد و فاصله ی کشیده شدن بیشتر از ۱۰۰ بود فلان اتفاق اجرا شود مثلا مرحله رد بشه ( تو سورس کنارش مثال زده شده)
Shake : چک میکنه که اگه گوشی به سرعت تکان خورد. فلان دستور اجرا بشه
این ۲ تای بالا خیلی وقت منو گرفتن میخواستم بیخیال ساخت لیب بشم
Tab : چک میکنه اگه روی صفحه لمس شد (هر جایی از صفحه) فلان اتفاق بیفته. میتونید انتخاب کنید مثلا اگه دو بار پشت سر هم به صفحه ضربه زده شد بازی ایست کنه
Touch Release : چک میکنه اگه لمس برداشته شد فلان اتفاق بیفته
run user defend : یه راه سریع برای اجرای user event ها
about : الکی گزاشتم
دوستان دقت کنند draw ها حتما در draw
و step ها حتما در اونت step قرار بگیرند
مطالب وب سایت Dev-Iran :
کپی و رایت مطلب به تیم Dev-Iran.ir باز میگردد که در حال حاضر صاحب امتیاز این وب سایت گروه اوکسو می باشد.