طرح جدید گوگل برای تحویل مرسولات پستی تا سال ۲۰۱۷00 نظر

12 آبان 1394

سایر

گروه اوکسو

طرح جدید گوگل برای تحویل مرسولات پستی تا سال ۲۰۱۷

project-wing-ft

دِیو واس رئیس پروژه بال (Wing) گوگل امروز در جریان کنفرانس کنترل ترافیک هوایی واشنگتن به شرکت کنندگان اعلام نمود که در نظر دارد تا سال ۲۰۱۷ میلادی، ایده تحویل کالا از طریق درون ها را عملیاتی نماید.

این بازه زمانی با در نظر داشتن اینکه سازمان هوانوردی آمریکا هنوز قوانین مربوط به استفاده از پهپادهای تجاری را تصویب نکرده و مشخص نیست که چطور باید از این پرنده های بدون سرنشین در مناطق دارای تراکم جمعیتی بالا استفاده گردد، اندکی جاه طلبانه به نظر می آید.

نکته دیگر اینکه درون ها علاوه بر ابهامات قانونی که پیش رویشان قرار دارد هنوز از نظر کارایی تکنولوژی حسگر-پیشگیری (که از بروز حوادث برای آنها در جهان واقعی ممانعت به عمل می آورد) مورد بررسی قرار نگرفته اند.

علاوه بر این هیچ استانداردی برای برقراری ارتباط دو سویه میان پهپادها و هواپیماهای معمولی تعریف نشده و این مساله ایست که تا پیش از کاربرد انبوه درون ها و استفاده از آنها در ناوگان تحویل کالای گوگل لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

کور کیمچی رئیس برنامه Prime Air آمازون، در جولای امسال توضیحاتی را در مورد چگونگی استفاده از این پهپادها مطابق با قوانین مدیریت کنترل ترافیک پرنده های بدون سرنشین ناسا مطرح کرده بود.

براساس این پیمان نامه، شهروندان می توانند درون های خود را تنها تا ارتفاع ۶۰ متری پرواز دهند این در حالی است که هم اکنون پهپادهای ویژه سرگرمی تا ارتفاع ۱۲۰ متری هم به پرواز در می آیند.

این محدوده هوایی در اصل قرار است که با وسایل حمل و نقل کم سرعت تقسیم شود یعنی همان پهپادهایی که از زمین بلند می شوند و پس از طی مسافتی کوتاه برای تحویل کالا روی زمین می نشینند.

اما محدوده ارتفاع ۶۰ تا ۱۲۰ متری هم برای ترانزیت سرعت بالا حفظ می شود، یعنی زمانی که درون تحویل کالا از انبار به پرواز در آمده و به سمت خانه مشتری حرکت می کند.

ارتفاع ۱۲۰ تا ۱۵۰ متری هم محدوده پرواز ممنوع خواهد بود و وسایل هوایی معمول نظیر هلی کوپترها از ارتفاعات بالاتر از این محدوده مجاز به پرواز کردن خواهند بود. البته محدوده پروازی هواپیماها به مراتب بیشتر از این میزان است و درون ها نیز قطعا از نزدیک شدن به این محدوده و مسیرهایی که معمولا توسط آنها مورد استفاده قرار می گیرد، خودداری خواهند کرد.

گوگل نیز طرح های مشابهی را در ذهن دارد هرچند که این دو غول فناوری از نظر نوع تکنولوژی مورد استفاده برای برقراری ارتباط میان هواپیما و برج های کنترل ترافیک هوایی مستقر در زمین با یکدیگر اختلاف نظرهای زیادی دارند.

برخی در این صنعت به استفاده از سیستم های  ADS-B اصرار می ورزند که هم اکنون در هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی دیگر نیز معتقدند که باید از همان شبکه های موبایلی استفاده شود.

هر دوی این شرکت ها در کنار غول خرده فروشی آمریکا، والمارت (که برنامه های جاه طلبانه خود را برای تحویل هوایی کالا در سر دارد)، اخیرا به نیروی ضربت سازمان هوانوردی آمریکا ملحق شدند تا نسل جدیدی از سیستم های کنترل ترافیک هوایی را ایجاد نمایند.

البته این را هم باید یادآور شویم که تحویل خودکار کالا هم اکنون در استرالیا انجام می شود و در ژاپن نیز از پهپادها در کارگاه های ساختمانی استفاده می گردد.

با این همه، برنامه ریزی برای استفاده گسترده از این پرنده های بدون سرنشین تا سال ۲۰۱۷ به منظور تحویل کالا آن هم در تمامی شهرهای آمریکا، کمی جاه طلبانه و بلند پروازانه به نظر می آید هرچند که پیش بینی می شود تا آن زمان، استارتاپ هایی با این محوریت و در ارتباط با همین تکنولوژی به خدمت گرفته شوند.

منبع : شهر خبر



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید





حق نشر مطالب اوکسو :

 

 

قابل توجه علاقه مندان و کپی کنندگان گرامی ، تمامی مطالب این وب سایت تحت مجوز خالق

(Creative Commons)  می باشد و اجازه کپی کردن ، استفاده تجاری مطالب بدون اجازه

صاحب اثر مجاز نمی باشد و طبق مجوز اثر پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز نسبت‌دادن-غیرتجاری-بدون انشقاق ۴٫۰ بین‌المللی.

این مطلب پایان یافت و امیدواریم به نتیجه دلخواهتان رسیده باشید . اگر به نتیجه

دلخواهتان هنوز دست نیافته اید , میتوانید برای رفع مشکل به تالار گفتمان اوکسوف

مراجعه کنید و سوال خود را مطرح کنید.

 

تالار گفتمان اوکسوف

 

 

همچنین میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید و از جدید ترین اخبار ما با خبر شوید :

 

 

3491498_823


نظر شما

مطالب مرتبط